12 Mart 2013 Salı

Ek Gıdaya Geçiş Hikayemiz

Emir ilk altı ay sadece anne sütüyle doydu. Sadece anne sütü içti demiyorum çünkü beşinci aydan sonra yavaş yavaş meyve tattırmaya başlamıştık. Elma ve armut ilk meyveleriydi. Altınca aydan sonra menümüze sabah kahvaltısı, yoğurt, sebze çorbası da eklendi.
Elma ve armutu çok sevdi. İkisi de tatlı ve sulu meyveler. İlk zamanlar daha çok suyunu kaşıkla verdim sonra yavaş yavaş posası ile birlikte.
Sabah kahvaltısı denemelerimiz hayal kırıklığı ile başladı. Ben sanki Emir hemen kaşık kaşık kahvaltı bulamacını yiyecekmiş gibi heycanlı ve hevesliydim ki tabii ki yemedi. Bu hisse kapılmam da aslında çok anlamsızmış artık 10 aylık bir bebek annesi olarak beklentilerimi çok yüksek tutmuşum, şimdi daha iyi anlıyorum. O güne kadar sadece anne sütü içen bir bebek bir günde içerisinde yumurta, peynir ve pekmez olan mamayı nasıl yesin? Gerçi Emir hala yemiyor :)
İlk iki hafta heycanımı hiç kaybetmedim. Her sabah kalkıp yumurta haşladım ve doktorun önerdiği mamaya labne ve pekmez ile birlikte karıştırdım ve Emir'e yedirmeye çalıştım. En fazla 3-4 kaşık yedi. Sonra hepsini tek tek yedirsem nasıl olur acaba diye düşündüm ve tam isabet. Meğer benim oğlum her birinin tadını alarak yemek istiyormuş. Tam buğday ekmeği ile birlikte minik bir serçeyi besler gibi besliyorum sabah kahvaltılarında Emir'i :) Artık kahvaltımıza tereyağı da eklendi.
8. aydan sonra doktorumuz her şeyi yedirebilirsiniz gibi açık uçlu bir cümle kurdu. Bunu duyan Altan her fırsatta bu cümleyi bana karşı kullandı :) Ben tabii ki her şeyi direkt yedirmedim. gurmebebek.com benim en çok ziyaret ettiğim sitelerin başında. Hangi ayda hangi besin verilmeli, nasıl pişirilmeli, içerisinde hangi vitamin, mineraller vb. var hepsini ordan öğrendim. Hatta Emir'in doktoruna da önerdim :) Siteyi hazırlayanların, tarifleri ile destek olanların, emek verenlerin emeğine sağlık.
Emir yemek konusunda uyumlu bir bebek. Az yiyor ama verdiğim her şeyin tadına bakıyor. Eğer sevdiyse ağzını bir açışı var görmelisiniz.

Emir'in dişlerini soğuk şeftali ile kaşımışlığımız var
Yoğurt Emir'i yerken





















Bu aralar en sevdiği yemek tarhana çorbası. Her gün yapsam yiyor ve hiç sıkılmıyor. Çok yakın bir arkadaşımın annesi Gülen Teyzemin kendi elleriyle yaptığı taranayı yediği için de çok şanslı. Ben de baktım tarhana banko çorba zor günlerde hep bu çorbayı yapıyorum. Dışarda yemek yedireceksem, bir arkadaşıma gideceksem sorunsuz ve hiç oyanlanmadan içtiği bu çorba benim kurtarıcım. Bazı günler de sebze çorbasını yapıp ayrıca tarhana da yapıp birbirine karıştırıyorum. Yine sonuç çok başarılı. Emir yutar yutmaz ağzını açıp yemeğe devam ediyor. 
Anneanne köftesi de en sevdikleri arasında. Sanırım köfteyi sevmeyen çocuk yok. Geçenlerde kuzu şiş yedirmeyi denedik onu da severek yedi.
Akşam uykusundan önce gurmebebek.com dan bulduğum mamaları yapıp yediriyorum. İrmikli mama en sevdiği. İçerisine meyve ve pekmezde koyunca keyfi de yerindeyse hüpletiyor bizimki. İrmik çok faydalı bir tahıl bebekler için. Ben organik irmik kullanıyorum. 
Bugün sabah kahvaltısını çok güzel yaptı ve blogumun adına uygun olarak mışıl mışıl sabah uykusunda kuzu. Bugün planlarımız var dışarda. Uyanıp yoğurdunu yesin de bakalım :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder